جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تعمیر تابلو روان

تعمیر تابلو روان

تابلو روان از جمله مهمترین دستگاهها در زمینه تبلیغات و نمایش متن عکس میباشد بر همین اساس تعمیر تابلو روان نیز از تخصصی ترین تعمیرات در زمینه تعمیرات دستگاه ها و قطعات الکترونیکی است. در این مقاله انواع تقسیم بندی تابلو های روان را بیان و در ادامه به معرفی اجزای مختلف تابلو روان و تعمیرات آنها می پردازیم.

انواع مدلهای تابلو روان

  1. تابلو روان استیل
  2. تابلوروان چلنیوم
  3. تابلو روان نئون

انواع تابلوهای روان بر اساس ماژول

  1. تابلو روان SMD
  2. تابلو روان تک رنگ
  3. تابلو روان سه رنگ
  4. تابلو روان تمام رنگ

برای مشاهده مشخصات هر کدام از تابلوهای روان اشاره شده در ایظن مقاله می توانید مقاله انواع مدل های تابلو روان را مطالعه نمائید.

اجزای تابلو روان

  •  ماژول LED:وظیفه نمایش محتوا بر روی تابلو را بر عهده دارد. اگر قصد دارید محتوای نمایش داده شما توسط تابلو کیفیت بالایی داشته باشد در خرید تابلو روان به ماژول LED دقت نمایید.
  • برد تابلو روان: وظیفه برد تابلو روان انتقال برنامه از طریق فلش مموری یا وای فای و گوشی‌های هوشمند به ماژول میباشد.
  • منبع تغذیه: هدف استفاده از منبع تغذیه تامین انرژی سیستم  از طریق تبدیل برق شهری AC به DC می باشد. در انتخاب منبع تغذیه دقت نمائید. زیرا باید هماهنگ و متناسب با مصرف ماژول شما باشد که برای اکثر تابلوهای روان ولتاژ ۵ ولت کاربرد دارد.
  • قاب تابلو روان: قاب ها در دو نوع آهنی CNC و آلومینیومی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. که قاب آهنی پیش ساخته می باشد و قاب آلومینیومی به صورت شاخه ای و برش داده شده می باشد.

تعمیر تابلو روان

در تعمیر تابلو روان باید به نوع مشکل به وجود آمده برای تابلو روان دقت نمایید و سعی کنید از یک تعمیرکار حرفه ای در زمینه تعمیرات تابلو روان کمک بگیرید رایج ترین مشکلی که برای تابلوهای روان ایجاد می‌شود مربوط به قسمت ماژول، منبع تغذیه و برد می باشد که متناسب با میزان خرابی باید اقدام تعمیرات نمائید. حال در قسمت شاید سوال پیش بیاید که اگر تابلو روان  معیوب شد از کجا باید دانست کدام قسمت دچار مشکل شده است؟

  1. نشانه های معیوب شدن ماژول: نوشته (متن) به صورت تکه تکه نمایش داده می شود.
  2. نشانه های معیوب شدن تغذیه و ترانس: تابلو به طور کامل خاموش شود و یا روشنایی (نور) آن ضعیف شود.
  3. برد اصلی (مادر برد): اگر برد اصلی تابلو روان دچار مشکل شود برنامه را قبول نخواهد کرد و هر بار که اقدام به برنامه دادن نمائید آن را ریست کرده و یا مطالب را درهم نمایش می دهد . نکته مهم در این زمینه اینست که اگر نور صفحه به طور ثابت روشن بماند و برنامه را پردازش نکند از علائم معیوب شدن مادر برد می باشد.

گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت فعال در زمینه نصب و تعمیرات تمامی برندهای آیفون تصویری ، قطعات الکترونیکی ، تابلو روان و… می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :