جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تعمیر تلفن ثابت

تعمیر تلفن ثابت

در این مقاله قصد داریم در رابطه با تعمیر تلفن ثابت  صحبت نمائیم ، دستگاه تلفن رومیزی از ضروری ترین دستگاه ها در منزل و ادارات می باشد که در مدلهای شکیل و گوناگون و برندهای مختلف تولید و عرضه می شود هر چند سالهای اخیر به دلیل گسترش استفاده از تلفن‌های همراه میزان استفاده از تلفن رومیزی کمی کاسته شده است اما همچنان طرفداران خود را داشته و مورد استفاده قرار می گیرد همان‌طور که در مطالبه فوق نیز به آن اشاره شد در ادارات و منازل يک وسيله ضروري به شمار مي آيد.

عمده خرابی ها در تلفن رومیزی

  • آب خوردگی :

آب خوردگی را می‌توان یک مشکل رایج در خرابی و تعمیرات تلفنهای رومیزی دانست و متناسب با میزان خرابی ناشی از آب خوردگی قطعات تعمیر و تعویض می شود.

  • برد اصلی تلفن رومیزی: 

مدار یا برد اصلی تشکیل شده است ازCPU ، IC، مقاومت ،خازن و … که ممکن است به دلایل مختلف مانند آب خوردگی، نوسان برق و… دچار خرابی شود که متناسب با میزان خرابی تعویض و تعمیر می شود.

  • مشکل LCD: 

LCD  را می ‌توان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تلفنهای رومیزی دانست که علل مختلف می تواند موجب خرابی آن شود که از آن جمله می توان به شکستگی، ضرب دیدن صفحه و یا هر علت دیگر اشاره کرد که موجب می شود تلفن شما نیاز به تعمیرات پیدا نماید که در این مرحله  اگر مشکل شکستگی صفحه باشد، صفحه تعویض می‌شود و یا اگر مشکل از فلت باشد با تعویض فلت مشکل حل خواهد شد.

  • برق خوردگی (سوختن): 

این مشکل به دلیل اتصال تلفن به پریز برق ممکن است منجر به سوختن و خرابی در برخی از قطعات

از جمله ترانزیستور ها ، فیوز ها و ریستور ها شود که نتیجه برق خوردگی عمدتاً به خاموشی کامل تلفن‌ثابت منجر می‌شود.

  • قطعی بوق تلفن :

این مشکل می تواند علل مختلفی داشته باشد لذا برای اینکه متوجه شوید آیا مشکل از پریز تلفن است

یا تلفن رومیزی شما ، ابتدا آن را توسط پریز تلفن دیگری امتحان کنید اگر همچنان شاهد قطعی بودید می توانید با تعمیرکار تلفن رومیزی تماس بگیرید.

  • صدای خش خش و به عبارتی نویز:

علل مختلف می‌تواند منجر به این مشکل شود که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. گره خوردن سیم تلفن
  2. نزدیک بودن سیم تلفن به سیم برق
  3. خرابی سیم تلفن ثابت در بیرون ساختمان و یا داخل ساختمان
  4. خرابی کابل ها درون تلفن رومیزی
  • شارژ نشدن تلفن( در تلفن های بیسیم) :

این مورد می تواند به علت استفاده از آداپتور نامرغوب و یا باتری نامرغوب باشد.

 هزینه تعمیرات تلفن ثابت

هزینه تعمیرات تلفن های ثابت و رومیزی و بیسیم بستگی به نوع و میزان خرابی دارد و شما همراهان عزیز میتوانید برای کسب مشاوره رایگان درباره مشکل تلفن ثابت، تعمیر آیفون تصویری، نصب آیفون تصویری و …موارد با کارشناسان گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت در تماس باشید و یا از طریق پیج اینستاگرام با ما همراه باشید.

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :