جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
نصب آیفون تصویری

نصب آیفون تصویری

در این مقاله قصد داریم در زمینه نصب آیفون تصویری با شما همراهان عزیز آیفون سازان پایتخت صحبت کنیم. در ادامه اشاره ای مختصر خواهیم داشت به شباهت آیفونهای تصویری و در ادامه طریقه کلی نصب آیفون تصو یری بیان خواهد شد.

پایه و اساس بسیاری از آیفون های تصویری برگرفته از آیفون کوماکس کره می باشد، لذا اگر شما طریقه نصب آیفون  کوماکس را بلد باشید به راحتی قادر خواهید بود بسیاری از برندها جز یکی دو مدل را نصب نمائید.

اجزاء اصلی آیفون تصویری

  1. مانیتور
  2. پنل
  3. سیم های رابط
  4. بعضا متناسب با تعداد واحدها سوئیچر
  5. ترانس
  6. و…

 

روش نصب آیفون های 4 سیمه

روش نصب بسیاری از برندهای آیفون تصویری به صورت چهار سیمه می باشد و رنگ سیم ها به ترتیب از راست به چپ به قرمز، آبی، زرد و سفید شماره گذاری می شوند که در نهایت به یک سوکت قهوه ای در پشت مانیتور متصل می شوند.

 

وظیفه هر سیم آیفون تصویری

  • سیم قرمز: انتقال صدا از پنل به مانیتور ، فرمان بازکردن درب، به صدا در آوردن آلارم داخل واحدها
  • سیم آبی: انتقال ولتاژ منفی
  • سیم زرد: انتقال ولتاژ مثبت از مانیتور به پنل
  • سیم سفید: انتقال تصویر از دوربین پنل به مانیتور داخل واحد

در ادامه 4 رشته سیم را به اولین سوکت 4 پین موجود در پشت مانیتور به ترتیب وصل نمائید.

نکته: برای نصب آیفون تصویری بیشتر از یک واحد نیاز به سوئیچر است.

راهنمای نصب آیفون 4 سیمه

نصب آیفون تصویری
نصب آیفون 4 سیمه

ارتباط بین پنل از طریق 4 رشته سیم با مانیتور برقرار می شود. ترمینال های AC ترانس که خروجی برق 12 ولتAC هستند با دو رشته سیم قفل بازکن و 2 رشته سیم خارج شده از پنل سری می شوند. از ترمینال های مثبت و منفی ترانس که برق DC هستند به سوکت 2 رشته ای که در پشت پنل قرار گرفته است وصل می شوند.

 

بیشتر بدانید: در نصب آیفون چه زمانی از سوئیچر استفاده می کنیم؟

 

 

روش نصب آیفونهای 7 سیمه

روش نصب آیفون هایی که هفت سیمه هستند کمی متفاوت از آیفون های 4 سیمه است به این صورت که صدای رفت و برگشت در آیفون های هفت سیمه از هم جداست و تنها برند فعال در زمینه آیفون های 7 سیمه برند تکنما است. که طریقه نصب آیفون 7 سیمه را می توانید از قسمت نصب آیفون تکنما مطالعه نمائید. عمده مزیت هفت سیمه بودن را می توان در عدم نیاز به سوئیچر دانست

گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت فعال در زمینه نصب و تعمیرات تمامی برندهای آیفون تصویری ، قطعات الکترونیکی ، تابلو روان و… می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :