جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تعمیر ایفون تصویری سیماران

تعمیرات آیفون تصویری سیماران – عیب یابی آیفون تصویری سیماران

تعمیر آیفون تصویری سیماران

تعمیر آیفون تصویری سیماران یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشیم. تا بتوانیم ایراد های جزیی گوشی ایفون سیماران خودمان را تعمیرکنیم. مدل های متنوع و شکیل آیفون های تصویری سیماران توانسته است، نظر کاربرانی که به ظاهر آیفون تصویری خود در کنار عملکرد خوب آن توجه دارند را جلب نماید. در این مقاله بیشتر به مبحث تعمیرات آیفون تصویری سیماران می پردازیم.[elfsight_click_to_call id=”4″]

از آنجایی که نحوه تعمیرات  و عیب یابی آیفون تصویری سیماران بسیار به هم شباهت دارند. می توانید به منظور آموزش تعمیرات پنل مقاله تعمیر پنل آیفون تصویری را از سایت آیفون سازان پایتخت مطالعه نمائید. در این مقاله به بررسی قطعات تشکیل دهنده و نحوه تعمیرات آیفون تصویری سیماران خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: تعمیر آیفون تصویری کوماکس

اجزای تشکیل دهنده مانیتور آیفون تصویری سیماران

بیشترین خرابی که کاربران آیفون تصویری سیماران با آن مواجه می شوند مربوط می شود به برد صدا و برد تغذیه که در ادامه مقاله متوجه خواهید شد که این مشکل را چطور می‌توانید برطرف نمائید.

  • برد اصلی (برد صدا)
  • برد تغذیه
  • برد صفحه کلید
  • برد تصویر(درایور یا لامپ تصویر)

عیب یابی برد صدا ایفون سیماران

تعمیر ایفون تصویری سیماران

در این قسمت ابتدا قطعات تشکیل دهنده برد صدا را بیان و عملکرد هر کدام را شرح میدهیم:

خازنها: قطعاتی در ظرفیت های مختلف که به سه مدل موازی، استوانه ای و کروی تقسیم می‌شوند؛ اگر موقع تعمیر برد مشاهده کردید. که خازنی به عبارتی باد کرده است اقدام به تعویض آن نمائید و حتماً موقع تعویض خازن جایگزین باید ظرفیتی برابر با ظرفیت تعیین شده را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است موجب آسیب وارد شدن به برد شود و حتی خطرناک است. مهمترین خازنها در مانیتورها خازنهای صدای زنگ هستند که در کنار ۳۸۶ Ic به منظور تقویت صدای زنگ قرار می‌گیرند.

خازن های بخش تقویت صدا

دیودها: دیودها از انواع قطعات نیمه هادی هستند. که با عنوان یکسوساز نیز از آنها یاد می‌شود مهمترین دیود ها شامل: دیود معکوس، دیود زنر، دیود ساطع کننده نور، دیود pin، فتودیود، دیود شاتکی، دیود تونلی، دیود ورکتور و… نام برد که متناسب با نیاز خود می توانید از آن استفاده نمائید.

تعمیر ایفون تصویری سیماران

رگلاتور: رگولاتور یک تنظیم کننده است به این صورت که شما به آن یک ولتاژ ورودی می‌دهید و آن به شما یک ولتاژ به عنوان خروجی برمی‌گرداند و رگولاتور ها در آیفون تصویری شامل lm7812.Lm7805 و Tip127 می باشند.

رگلاتور Lm7805: این رگولاتور Dc به Dc می باشد که ولتاژی برابر با 5 ولت در خروجی میسازد.

رگلاتور LM7812: این رگولاتور Dc به Dc می باشد که ولتاژی برابر با 12 ولت در خروجی میسازد.

تعمیر ایفون تصویری سیماران
رگولاتور Tip127: این رگلاتور وظیفه دارد بعد از گذشت چند ثانیه به طور خودکار مدار و تصویر آیفون تصویری سیماران را قطع نماید.

نکته! پس زمانی که مشتری به دلیل قطع شدن مدار و تصویر ایفون تصویری سیماران به شما تعمیرکار مراجعه می نماید ابتدا باید برای عیب یابی ایفون سیماران این رگولاتور را چک نمائید.

معرفی قطعات مختلف ایفون سیماران

آی سی زنگ: همان ۳۸۶ Ic می باشد. که اگر مشکل زنگ و صدا در آیفون تصویری مشاهده نمودید و اطمینان حاصل کردید مشکل از برد صدا است باید این آی سی به همراه خازن های اطراف تعویض شود.

هوک: هوک ها در دو نوع 12 و 6 خار وجود دارند و بر روی برد صدا قرار می‌گیرند.  وظیفه هوک قطع و وصل کردن صدا و تصویر می باشد. که اگر مشکل نداشتن صدا و تصویر یک طرفه بودن صدا و ضعیف بودن و نداشتن صدا را دارید می تواند مشکل از هوک یا همان میکروسوئیچ باشد.

تعمیر ایفون تصویری سیماران

برد تغذیه در تعمیرات آیفون تصویری سیماران

همانطور که در تمامی مقالات خود به این مسئله اشاره کردیم. قلب هر مانیتور برد تغذیه آن است. آیفون تصویری سیماران برای آنکه بتواند راه اندازی شود نیاز به ولتاژ ۱۴ ولت دارد و در صورت افت ولتاژ و یا معیوب شدن برد تغذیه با مشکلاتی مواجه می‌شود . و برای تعمیر ایفون تصویری سیماران حتما این برد را به صورت دوره ای تعویض کنید.

تعمیر ایفون تصویری سیماران

علائم نشان دهنده معیوب بودن برد تغذیه در آیفون سیماران سری قدیم

  • صدای تق تق و روشن نشدن اف اف سیماران
  • چشمک زدن چراغ روی مانیتور

علائم نشان دهنده معیوب بودن برد تغذیه در آیفون سیماران سری جدید

آیفون های سری جدید آیفون های تصویری سیماران، مانیتور به طور کامل خاموش میشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر ایفون تصویری سیماران و شناخت عملکرد قطعات بردتغذیه می توانید مقاله تعمیر برد تغذیه را مطالعه نمائید.

برد کیبورد (صفحه کلید) در تعمیر آیفون تصویری سیماران

خود کیبورد کمتر دچار خرابی می‌شود و خرابی آن بیشتر از نظر شکل ظاهری کیبورد است. در این قسمت هدف از عبارت کیبورد برد آن می‌باشد که شاستی ها به کمک این برد عمل می کنند اگر فکر می کنید بورد کیبورد و شاستی ها معیوب شده‌اند. با مولتی متر ولتاژ گیری و در صورت اطمینان اقدام به تعویض نمائید.

برد تصویر یا درایور

بردی بسیار حساس ، که نیاز به دقت و ظرافت در تعمیرات دارد و قطعات تشکیل دهنده این برد شامل:

  • خازن های نویز گیر
  • آی سی رگولاتور و برنامه
  • سیپیو و ایسی های تاچ در مدل های جدید
  • آی سی سوئیچینگ

برای مشاهده عملکرد قطعات برد تصویر می‌توانید مقاله مربوط به تعمیر برد تصویر را مشاهده نمائید.

 کارت حافظه

تعمیر ایفون تصویری سیماران

اگر کارت حافظه معیوب شود مانیتور آیفون تصویری سیماران از تنظیم خارج می شود به این صورت که ممکن است دچار معایب زیر شود:

 مشکلات ناشی از معیوب شدن کارت حافظه

  • خود به خود زنگ بخورد
  • صدای ناهنجار تولید نماید
  • تصویر مراجعه کننده را نمایش ندهد
  • عکس از مراجعه کننده نگیرد
  • گاهی اوقات نیز باعث خاموشی ایفون تصویری سیماران میشود

برای تعمیر باید رم از مانیتور خارج شود و اگر همچنان مشکل پابرجا باشد. به منزله آسیب‌ دیدن و معیوب بودن حافظه است لذا باید تصویر از داخل برد تصویر یکسره شود.

گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت با مجموعه ای جوان و توانا در زمینه نصب و تعمیرات انواع قطعات الکترونیکی. مانند نصب پنل های کدینگ و نامبرینگ ، نصب و تعمیر تمامی برندهای آیفون تصویری مانند تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک ، کوماکس ، سوزوکی ، تعمیر آیفون تصویری تکنما ، سیماران و… ، انواع مدل های تابلو روان و… آماده ارائه خدمات به هم وطنان عزیز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی آیفون سازان پایتخت و یا به آدرس پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدیار
مهدیار
8 ماه قبل

سلام ممنون بابت خدماتتون عالی بود .

ehsan
ehsan
8 ماه قبل

سلام خداقوت
تشکر میکنم از سرویس کاران شما که بسیار با اخلاق و حرفه ای کار ارائه میدهند.

ایمینر
8 ماه قبل

عاااالی مهندس ممنون بابت مقاله تعمیر آیفون تصویری سیماران خیلی خوب بود استفاده کردم

ساناز مالک
ساناز مالک
3 سال قبل

سلام آیفون تصویری منزل ما از نوع آیفون تصویری سیماران هست ، مدتیه صدا قطع میشه ، از بقیه واحدها پرسیدیم اونا این مشکل رو ندارند ، برای تعمیر آیفون تصویری سیماران باید آیفنمون رو کجا بیاریم ، آیا امکانش هست برامون تعمیرکار بفرستین؟

سعید
سعید
3 سال قبل

سلام ممنونم بابت توضیحات کاملتون در ارتباط با تعمیر آیفون تصویری سیماران

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :