جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تعمیر ایفون تصویری تابان

تعمیرات آیفون تصویری تابان

تعمیر آیفون تصویری تابان

شرکت تعمیر ایفون تصویری تابان الکترونیک، در سال 1353 با هدف تولید دستگاه های الکترونیکی بنیان گذاری گردید. با تولید نخستین دستگاه های اینورتر برق، برق اضطراری، آمپلی فایر های صوتی، بلندگو. دستگاه های حفاظتی دزدگیر نت و در نهایت در سال 1360 با تولید انبوه دربازکن های صوتی که این روزها اف اف یا آیفون نامیده می شود، موقعیت خود را مستحکم ترساخت.
شرکت تابان بنا به نیاز جامعه و در سال های 1374 تا 1382 با اخذ نمایندگی رسمی از یک شرکت کُره ای نسبت به واردات دربازکن های تصویری اقدام نمود. سپس از ابتدای سال 1383 با بکار گیری گروه متخصصین فعال، نوآوری، خلاق و پرتلاش شرکت در بخش های تحقیق و توسعه R&D، طراحی، قالبسازی، واحد نقاشی و چاپ، توسعه و نظارت دقیق. در بخش کنترل کیفیت و با بهره مندی از فناوری ها و استراتژی سازمان و بکار گیری تجهیزات مدرن روز نسبت به تولید و ساخت دربازکن های تصویری، مطابق با استانداردهای بین المللی فعالیت خود را توسعه بخشیده است.
ویژگی های بارز محصولات تابان تلفیقی است از سادگی و زیبایی در طراحی، عملکرد مطلوب و دوام و سهولت کاربرد که کلیه نیازهای هموطنان عزیز را بر آورده و به آنان اطمینان خاطر می بخشد.
جای خوشوقتی است که هم اکنون در دورترین نقاط کشور تا برج های عظیم تهران ، دربازکن های صوتی و تصویری تابان با ضریب اطمینان بالا مورد استفاده قرار می گیرد و سیستم های حفاظتی تابان نیز به سازمان های مالی و تجاری و منازل مردم، امنیت و آرامش اهدا نموده است.

بخوانید : تعمیر ایفون تصویری تابا

ما بر این باوریم ارتقاء و پیوستگی در کیفیت محصول و بالا بردن هرچه بیشتر آن، سرویس و خدمات بعد از فروش، تلاش خالصانه و نظارت و اجرای هوشمندانه در تولید، صحیح ترین راهکاراست.تعمیر آیفون تصویری تابان

در ادامه این مقاله نحوه عیب یابی آیفون‌ های تصویری تابان را با هم بررسی می‌کنیم.

عمده خرابی‌ها در تعمیر ایفون تصویری تابان

  1.  خاموشی کامل آیفون تصویری 

  2. نداشتن صدا از بالا به پایین و پایین به بالا 

  3. چشمک زدن چراغ سیگنال روی آیفون تصویری تابان

  4. باز نکردن در

  5. نداشتن تصویر در آیفون تصویری تابان  

نکته مهم: قبل از بررسی مانیتور تابان داخل واحد ابتدا از سالم بودن سیم کشی و پنل ورودی اطمینان حاصل فرمایید.

خاموشی کامل آیفون تصویری تابان 

یکی از عمده ایرادهایی که در آیفون تصویری تابان مواجه می‌شوید، روشن نشدن آیفون تصویری تابان می‌باشد.

تعمیر آیفون تصویری تابان

 مهم‌ترین دلیل درروشن نشدن آیفون تصویری، خرابی برد تغذیه یا پاور می‌باشد. با توجه به قیمت پاور بی‌کیفیت بودن برخی از برندهای پاور در بازار تعمیرات آن مقرون به صرفه خواهد بود.

در مواقعی که برد تغذیه خروجی نمی‌دهد، ابتدا  فیوز- وریستور- ان تی سی چک شود. در صورت خرابی تعویض شود. اگر باز هم خروجی تغذیه صفر بود آی سی تغذیه به همراه اپتوکوپلر تعویض گردد. در این مدل از آی سی dk112 استفاده شده است.

نداشتن صدا از پایین به بالا و از بالا به پایین

یکی از ایرادات شایع در آیفون‌های تصویری تابان خرابی برد صدا  یک طرفه شدن صدا می‌باشد. جهت تعمیر ابتدا باید مشکل را دقیق بررسی کنید.

تعمیر آیفون تصویری تابان
در مواقعی که صدا از پایین به بالا نمی‌آید،  ابتدا سلکتور یاهوک تعویض گردد. اگر مشکل برطرف نشد، خازن c9 تعویض گردد، در مواقعی که صدا از بالا به پایین نمی‌آید ابتدا خازن c3 تعویض گردد، اگر مشکل مرتفع نشد، میکروفون داخل دست گوشی بررسی شود. 

در مواقعی که صدا به سمت دو طرف قطع است ابتدا هندست بررسی شود، سپس ترانزیستورهای بخش تقویت و میکس صدا تعویض گردد.

چشمک زدن چراغ سیگنال روی آیفون تصویری تابان

در بعضی از موارد پیش میاید که چراغ سیگنال موجود روی آیفون تصویری تابان شروع به چشمک زدن میکند، این چشمک زدن گاها همراه با ایجاد سرو صدا میباشد  در بیشتر موارد دلیل اصلی چشمک زدن چراغ سیگنال خرابی برد پاور یا تغذیه میباشد.

برد پاور یکی از قطعات  مهم در تعمیر آیفون تصویری تابان میباشد.

هنگامی که ولتاژ خروجی برد پاور از مقدار معلوم کاهش پیدا میکند دستگاه می تواند عملکرد خود راشروع کند و همین باعث میشود استارت آپ بر روی دستگاه صورت نگیرد و دستگاه شروع به چشمک زدن کند، برای رفع این مشکل پیشنهاد میشود برد تغذیه یا پاور را تعویض کنید اما در صورت تعمیر برد پاور ابتدا خازن صافی آی سی سوئیچینگ را تعویض کرده و اگر مشکل حل نشد خازن صافی ۲۲میکرو را در ورودی مدار تعویض کنید.

باز نکردن درب در تعمیر آیفون تصویری تابان:

در بعضی از موارد پیش می اید ک شخص اقدام به بازکردن درب از داخل منزل میکند ولی درب باز کن عمل نمیکند. یعنی به عبارتی فرمان دربازکن از بالا به سمت پنل ورودی ارسال نمیشود. باز نکردن درب در آیفون تصویری تابان به سه علت مهم بستگی دارد:

۱. خرابی ترانس پنل ورودی

۲. قطعی سیم درب باز کن و خرابی دربازکن

۳. خرابی برد پنل آیفون تصویری تابان

قبل از چک کردن و انجام مراحل بالا ابتدا مطمئن شوید که آیا خرابی در بازکن مربوط به یک واحد می باشد یا تمامی واحدها دچار خرابی دربازکن شده اند. اگر خرابی  مربوط به یک واحد باشد، موارد بالا سالم هستند و فقط  مانیتور داخل واحد دچار مشکل شده است . در غیر این صورت  با عیب یابی سه مرحله بالا مشکل دربازکن رفع میشود.

نداشتن تصویر در ایفون تصویری تابان:

گاهی اوقات هنگامی ک شخص مراجعه کننده از دم در زنگ واحدی را میزند. صدای زنگ به صدا درمی آید ولی تصویر به صورت آبی یا به صورت مشکی روی تصویر نمایشگر نمایش داده میشود. تصویرهای آبی و مشکی دو دلیل مهم برای خرابی می توانند داشته باشند:

۱. خرابی برد ال سی دی

۲. خرابی برد اصلی

در خرابی برد ال سی دی معمولا تصویر به رنگ سیاه در می اید. به این شکل که ولتاژ وارد شده به روی برد اصلی به برد ال سی دی نمیرسد و برد ال سی دی راه اندازی نمیشود. همین باعث میشود که تصویر در آیفون تصویری تابان نمایش داده نشود.

دربرد اصلی تابان، از یک خازن جهت حذف نویزهای تصویر استفاده میشود .در صورت خرابی آن خازن تصویر به رنگ آبی درآمده و تصویر پنل ورودی مشاهده نمی شود. در صورت مشاهده خرابی خازن برد اصلی میتوانید آن را به صورت یکسره از سوکت  چهار پین ورودی به ورودی تصویر در برد ال سی دی متصل کنید.

جمع بندی

تعمیر آیفون تصویری تابان با توجه به قدمت و محبوبیت بین کاربران نیاز به مهارت فنی بالا و کارشناسان مجرب دارد. در صورتی که اطلاعات کافی برای کارهای فنی تعمیرات ایفون تصویری دارید آن را به مراکز معتبر برای رفع عیب بسپارید.

ایفون سازان پایتخت، تشکیل شده از کادر فنی مجرب و متخصص در زمینه تعمیر آیفون تصویری تابان همواره سعی میکند که بهترین خدمات و کیفیت را به شما مشتریان عزیز ارائه دهد.

[elfsight_click_to_call id=”4″]

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
6 ماه قبل

عااالی این مطلب بهترین اموزش برای تعمیر آیفون تصویری تابان میباشد لطفا ادامه مطلب را بگذارید

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :