جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تعمیر برد تصویر

تعمیر برد تصویر آیفون تصویری

در این مقاله قصد داریم در رابطه با تعمیر برد تصویر(LCD) آیفون تصویری صحبت نمائیم. آیفون تصویری یکی از ضروری ترین وسیله ها در منزل می باشد که امروزه استفاده از آن نسبت به گذشته رواج بیشتری پیدا کرده است، به گونه ای که در برند ها و مدل های متنوع و شکیل تولید و عرضه می‌شوند. هر مانیتور آیفون تصویری از سه برد بسیار ضروری و مهم تشکیل شده است که شامل برد تغذیه برد صدا و برد تحصیل باشد که موضوع بحث امروز همانطور که در مطالب فوق نیز بدان اشاره شد تعمیرات برد تصویر می باشد که شما می توانید تعمیرات برد تغذیه را نیز از سایت آیفون سازان پایتخت مشاهده نمایید .

مهمترین نشانه معیوب شدن برد تصویر آبی شدن صفحه مانیتور می باشد اگر تصویر مانیتور شما به رنگ آبی درآمد و این در حالی که بود که سایر واحدها این مشکل را نداشتند می توان نتیجه گرفت که مشکل از برد تصویر مانیتور منزل شما می باشد.

اجزاء برد تصویر آیفون تصویری

در این قسمت قصد داریم  با اجزاء اصلی برد تصویر آیفون تصویری آشنا شویم:

 

 

اجزاء برد اصلی

  1. خازن های رابط صدا
  2. رگولاتور 7812
  3. ترانزیستور سوئیچ تصویر
  4. آیسی فرمان 4069
  5.  آی سی تقویت صدای زنگ
  6. آی سی تولید صدای زنگ دینگ دانگ

تعمیر برد تصویر آیفون تصویری

برد تصویر اکثر آیفون های تصویری برای راه اندازی نیاز به ولتاژ 12 ولت دارند که توسط برد صوت تامبن میشود این ولتاژ در برد تصویر با استفاده از آی سی های رگولاتور به ولتاژ های مختلف 1.8 ،3.3،5 تبدیل میشوند و تغذیه مورد نیاز قطعاتی مانند IC BIOS و CPU و همچنین Baklaite را تامین می نماید. در ورودی ولتاژ برد تصویر یک عدد فیوز وجود دارد و سپس ولتاژ وارد IC regulator جهت تبدیل ولتاژ به 5 ولت میشود، پس اگر برد تصویر شما روشن نشود میتواند از ای سی رگولاتور باشد.

نکته! 90 درصد خرابی برد تصویر بخاطر IC regulator می باشد ، لذا اگر اطمینان حاصل کردید مشکل از قطعه IC regulator می باشد قبل تعوض حتما دو خازن کناز این قطعه را تعویض و بعد اقدام به تعویض IC regulator نمائید.

در ادامه با تعویض این قطعات ولتاژ های مختلف برد را اندازه گیری کنید زمانی که اطمینان حاصل کردید ولتاژ های مختلف چهت تغذیه برد را دارید به این معنا خواهد بود که بردLCD از لحاظ تغذیه CPU سالم است.

نکته! در بعضی موارد اگر ولتاژ ها درست بود و باز تصویر نداشتید توسط چراغ قوه نور به صفحه ایفون تصویری بیندازید اگر تصویری مشاهده کردید می توانید نتیجه بگیرید که IC Baklaite خراب است اگربعد از برطرف کردن این مشکل باز مشکل همچنان پابرجا بود میتواند از خود LCD  ، فلت و یا خود CPU باشد.

 

نکات کلیدی در رابطه با برد LCD

در برد های ال سی دی (LCD) از جمله خرابی که وجود دارد به این صورت است ک شما تصویر ابی را دارید ولی تصویر بیرون را مشاهده نمیکنید در این صورت باید خط تصویر را بررسی کرده و خط تصویر معمولا از مسیر سیم 1 وارد برد السیدی میشود و در برد السیدی با عبور از یک عدد مقاومت 75 اهم وارد CPU میشود  پس شما ابتدا خط تصویر را برسی کنین و همچنین  مقاومت روی برد السیدی را اگر به صورت صحیح در جای خود قرار گرفته  باشد. در 90 درصد مواقع می توان اطمینان حاصل کرد که CPU خراب است .خرابی CPU معمولا در  برخی از آیفون های تصویری مانند ایفون های 1040c تابا بسیار مشاهده میشود.

گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت فعال در زمینه نصب آیفون تصویری برای تمامی برندهای آیفون تصویری و تعمیرات تمامی برندهای آیفون تصویری مانند تعمیر آیفون تصویری تابا ، کوماکس ، سوزوکی ، سیماران ، تعمیر آیفون تصویری تکنما  ، قطعات الکترونیکی ، تابلو روان و… می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir
Amir
6 ماه قبل

سلام خسته نباشی آیفون تصوی مهسان که وقتی گوشیو میزاریم اصلن خاموش نمیشه ووقتی با دکمه خاموش روشن میکنیم صدایه زنگ میاد حتی اگه داخل مدار نباشه یعنی به پنل وصل نباشه باتشکر ازشما

مصطفی محمودی
مصطفی محمودی
6 ماه قبل

سلام …… بنده آیفون تصویری سیماران نصب کردن وبعد گذشت 3 ماه استفاده به مشکلی خوردم که کلا همه چی توی مانیتور برعکس شده هم تصویر و هم نوشته ها
اینجوری شده که نوشته درب بازکن از سمت راست رفته سمت چپ مانیتور و اینجوری نوشته شده ب ر د ن ک ز ا ب
لطفا راهنمایی کنید مشکل کجاست و برای حل این مشکل باید چه کرد

کاربر سایت
کاربر سایت
9 ماه قبل

سلام آیفون من
وقتی از بیرون دکمه زده میشه تصویر یا نمیاره یا خیلی به سختی
همینطور وقتی از داخل با پنل زده میشه تصویر بیرون به سختی بالا میاد
برد تغذیه تست کردم خروجی سالم بود
همینطور پنل بیرون هم سالم هست
آیا برد تصویر خرابی دارد؟

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :