جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تعمیر برد صدا

تعمیر برد صدا

در این مقاله در رابطه با تعمیر برد صدا آیفون تصویری با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد، امروزه تقریبا در تمامی منازل آیفون تصویری و صوتی موجود است.  آیفون تصویری به سه قسمت زیر تقسیم می شود :

  1. مانیتور
  2. کابل
  3. پنل دم درب برد

برد صوت (برد اصلی) برد میانی مانیتور است که وظایف مهمی را در زمینه راه اندازی آیفون تصویری برعهده دارد به این صورت که اگر برد صدا دچار مشکل شود عملکرد مانیتور با اختلال روبرو خواهد شد و برد های صدا به دو نوع  DIP  و SMD تقسیم می شوند که از نظر تعمیرات چندان تفاوتی با هم ندارند و اگر شما به عنوان یک تعمیرکار در کار خود متخصص باشید نوع SMD و DIP چندان تفاوت نخواهد کرد.

 

وظایف برد صدا

  • ایجاد صدا
  • تقویت صدا
  • فرمان پذیری از کیبورد
  • تامین ولتاژ مورد نیاز برای برد تصویر

هر کدام از موارد فوق اگر با مشکل روبرو شود عملکرد آیفون تصویری مختل خواهد شد حال به اعضای تشکیل‌دهنده برد اصلی (برد صدا) می پردازیم که شامل موارد زیر است

اجزاء تشکیل دهنده  برد صدا

بردهای صدا از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام از این قطعات وطایفی بر عهده دارند که اگر هر قطعه به درستی عمل ننماید برد صدا و به دنبال آن آیفون تصویری دچار مشکل خواهد شد.

خازن

در بسیاری از مقالات سایت آیفون سازان پایتخت به آن اشاره شده است خازن قطعه بسیار مهم برای برد ها می باشد.

و از خازن بر روی برد صدا به منظور تقویت صدا استفاده شده است. که این خازنها در اطراف IC ۳۸۶ قرار دارد و زمانی که مانیتور دچار مشکل صدا باشد و تشخیص داده شود که این مشکل از IC ۳۸۶ هست علاوه بر تعویض آی سی ، خازن های اطراف آن نیز  باید تعویض شوند. خازن ها در تعمیر آیفون تصویری نقش بسزایی دارند.

رگولاتورها

نقش برد صدا در تامین ولتاژ برد تصویر از طریق رگلاتور ها تأمین می شود رگولاتورها در آیفون های تصویری به دو نوع TIP  و LM7812 تقسیم می‌شود و در توضیح هرکدام از این رگولاتورها به موارد زیر توجه نمائید:

TIP : این رگولاتور در قالب تایمر در مدار عمل می نماید و زمانی عمل می کند که شما گوشی مانیتور را در جای خود قرار ندهید، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی صدا و تصویر را قطع می نماید.

نکته ! زمانیکه مشتری از قطع نشدن صدا و تصویر شکایت می‌کند این رگلاتور باید تعویض شود.

LM7812:  این رگولاتور مبدل ولتاژ DC به DC می باشد و ولتاژ آن ۱۲ ولت است و زمانی که به این رگولاتور شک کردید می توانید میزان ولتاژ خروجی را از طریق یک عدد مولتی متر بسنجید و اگر ولتاژ کمتر از ۱۲ باشد رگولاتور معیوب شده است.

میکروسوئیچ (هوک)

همانطور که از اسم آن مشخص است وظیفه قطع و وصل کردن را بر عهده دارد ، این قطع و وصل کردن بستگی دارد به نوع وظیفه که ممکن است صدا یا تصویر باشد هوک ها به دو نوع 6 خار و 12 خار  تقسیم می‌شوند که متناسب با نیاز دستگاه از نوع  هوک مورد نظر استفاده می کنیم.

نشانه های معیوب شدن هوک

  • یک طرفه شدن صدا
  • قطع شدن صدا
  • ضعیف شدن صدا
  • تصویر اصلاً قطع نشود

اگر مانیتور منزل شما هر کدام از نشانه های فوق را داشته باشد مشکل می‌تواند از میکروسوئیچ  باشد

دیود

قطعه الکتریکی که وظیفه انتقال جریان الکتریکی را در یک جهت برعهده دارد.

و به عبارتی دیود وظیفه تبدیل جریان متناوببه جریان مستقیم را دارا می باشد.

امیدواریم مطالب فوق در رابطه با تعمیر برد صدا بتواند به شما همراهان عزیز در تعمیر و شناخت عملکرد قطعات برد صدا (  برد اصلی) کمک نماید. گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت فعال در زمینه نصب آیفون تصویری و تعمیرات تمامی برندهای آیفون تصویری مانند تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک ، کوماکس ، سیماران ، کنوی ، تعمیر آیفون تصویری سوزوکی ، تابا و… ، قطعات الکترونیکی ، تابلو روان و… می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سجاد
سجاد
3 سال قبل

سلام خسته نباشید تعمیر کار گفته مشکل صدای مانیتور آیفون تصویری ما از برد صدا هستش، میخوام بدونم میتونه از قطعات دیگر یا از پنل دم درب باشه؟

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :