جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تعمیر-پنل-آیفون-تصویری

تعمیر پنل آیفون تصویری

موضوع مقاله امروزه ما بررسی تعمیر پنل آیفون تصویری می باشد آیفون های تصویری از سه قسمت پنل ، مانیتور و کابل تشکیل شده است و برای این که آیفون‌تصویری بتواند عمل زنگ خوردن و جواب دادن به مراجعه کننده را به درستی انجام دهد باید دستگاه‌های مانیتور و پنل به همراه کابل کشی به درستی عمل نمایند.

 

 

زمانی که پنل معیوب شود تمامی واحدها دچار مشکل خواهند شد ؛ پنل ها در حال حاضر به دو دسته کدینگ و نامبرینگ تقسیم می‌شود که ما در مقاله حاضر به بررسی پنل‌های آیفون‌تصویری خواهیم پرداخت.  تعمیر پنل آیفون تصویری کدینگ و نامبرینگ با هم تفاوت چندانی ندارد لذا اگر شما در زمینه تعمیر آیفون تصویری و پنل آیفون تصویری مهارت داشته باشید به راحتی خواهید توانست تعمیرات مربوط به پنل تمامی مدل های آیفون تصویری را به درستی انجام دهید.

اجزاء تشکیل دهنده پنل آیفون تصویری

اجزای تشکیل دهنده پنل آیفون تصویری شامل :

  • برد پنل ( برد اصلی پنل )
  •  برد دوربین
  •   کیبورد

 

 برد پنل در تعمیر پنل آیفون تصویری

برد پنل اصلی‌ترین برد تشکیل دهنده آیفون تصویری می باشد ، اگر تمامی واحدها دچار مشکل در تصویر یا صدا شدند و بعد از چک کردن سیم کشی مشخص شد که مشکل از سیم کشی و کابل ها نیست می توان اطمینان حاصل کرد که مشکل از برد پنل است. هر برد پنل از اجزای زیر تشکیل شده است :

 

  • میکروفون : وظیفه دریافت صدا و انتقال به آمپلی فایر و با علامت mic نمایش داده شده است.
  • بلندگو : وظیفه پخش صدا از آمپلی فایر را دارد.
  • رگولاتور : اگر پنل خاموش است می توان گفت مشکل از این قطعه باشد
  • دیود : در پنل آیفون تصویری دیودها ؛ جهت یکسو سازی مدار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هرکدام از اجزای فوق وظایفی بر عهده دارند که در صورت معیوب شدن می‌تواند موجب اختلال در پنل آیفون تصویری شودو از جمله وظایف این برد می توان به موارد زیر اشاره کرد

وظایف برد پنل

  • برقرار کننده ارتباط بین برد دوربین با واحد ها
  • انتقال صدای دو طرفه بین مراجعه کننده با واحدها
  • فرمان دادن به دکور ؛ اگر پنل کدینگ است
  • ایجاد ارتباط در برد شاستی زنگ ها

 

 برد دوربین

دوربین مسئولیت  انتقال تصویر به طبقات و واحدها را برعهده دارد و اگر برد دوربین معیوب شود واحدها با اختلال در تصویر روبرو خواهند بود. لذا اگر تمامی واحدها دچار مشکل در دریافت تصویر باشند ابتدا باید سیم های تصویر چک شود و اگر مطمئن شدید که مشکل از سیم تصویر نیست ، دوربین پنل را توسط دستگاه تست دوربین تست نمائید و در صورت اطمینان از معیوب شدن دوربین پنل ، بهترین کار تعویض دوربین است.

نکته ! سعی نمائید برد دوربین را تعمیر نکنید بلکه اقدام به تعویض نمائید.

شاید دوست داشته باشید : نصب پنل کدینگ آیفون تصویری کوماکس

کیبورد در تعمیر پنل

منظور از کیبورد همان شستی هایی هستند که بر روی پنل دم درب قرار دارند و اگر واحدی زنگ نمی خورد می توانید شاستی مربوط به آن واحد را تست نمائید و اگر در صورت اطمینان از خرابی شاستی می توانید با هزینه کم اقدام به تعویض شاستی واحد یا واحدها نمائید.

 

امیدواریم مطالب فوق توانسته باشد راهنمای خوبی برای شما در تعمیر آیفون تصویری باشد. مجموعه آیفون سازان پایتخت فعال در زمینه نصب و تعمیرات تمامی برندهای آیفون تصویری مانند تعمیر آیفون تصویری تابا ، تکنما ، سوزوکی ، کوماکس ، کنوی ، اکو و… ، قطعات الکترونیکی ، تابلو روان و… می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام ممنون بخاطر مطالبتون.آیفون تصویری ما تابا هست.با پنل کدینگ ۱۸۰۰.پسوردش رو فراموش کردیم باید چیکار کنیم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

نیما
نیما
3 سال قبل

سلام خسته نباشید ، برای مجتمع 20 واحدی می خواهیم آیفون تصویری نصب کنیم ، می خوام از شما راهنمایی بگیرم که آیفون تصویری کوماکس نصب کنیم یا آیفون تصویری تابا؟ لطفا راهنمایی کنید.

رضا
3 سال قبل

سلام خسته نباشید ممنون بابت اموزش و مطالب های خوبتون
میخواستم بدونم علت اینکه تمامی ایفون ها وقتی گوشی رو از داخل واحد برمیداری سوت میکشند چیه ممنونم…

ستار
ستار
3 سال قبل

سلام ،دستتون درد نکنه بابت مطالبتون
الان چند وقتیه که پنل ما صدا نداره خواستم ببینم چطوری میتونم ازتون کمک بگیرم

علیرضا
علیرضا
3 سال قبل

سلام خسته نباشید مهندس، من تعمیرکارم یه پنل آیفون تصویری از یه مجتمع باز کردم، واحدها تصویر نداشتند، چک کردم پنل مشکلی نداره من باید الان برای اطمینان چیکار کنم؟

ماهان
ماهان
3 سال قبل

سلام ممنونم بابت توضیحات کاملتون، پنل آیفون تصویری مجتمع ما خراب شده، هیچ کدوم از واحدها صدا ندارند، کدوم قسمت باید تعمیر بشه؟

علی
علی
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر، خیلی ممنونم بابت مطالب خوب سایتتون مخصوصا مقاله تعمیر پنل آیفون تصویری که خیلی ب کارم اومد، یه سوال دارم، تعمیرکار اومد و گفت ترانس سوخته، اما الان که میبینیم پنل چراغش روشنه میشه در این باره توضیح بدین که ایا حرفشون درسته و میشه ترانس بسوزه اما پنل آیفون تصویری روشن باشه؟ ممنونم

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :