جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
سوئیچر

سوئیچر و کاربرد آن در آیفون تصویری

 

سوئیچر دستگاهی است که وظیفه تفکیک سیم زنگ هر واحد را از سیم شماره ۱ دارد و با استفاده از این قطعه می توان قسمتی از مدار را غیر فعال نگه داشت و تنها ارتباط پنل را با مانیتور که شستی زنگ آن را فشرده ایم برقرار کنیم. متناسب با نوع سیم کشی که در ساختمان صورت گرفته می توان از ۴ مدل سوییچر به ترتیب زیر استفاده کرد

انواع سوئیچر

  1. تک کانال
  2. داخلی مانیتور
  3. مجتمع (مرکزی)
  4. پشت پنلی
سوئیچر تکی
سوئیچر تک کانال
  • تک کانال: ابعاد این سوئیچر کوچک و به اندازه قوطی کبریت می‌باشد که به منظور استفاده در پشت مانیتور کاربرد دارد و از ۴ عدد ترمینال در قسمت بالا و ۵ عدد ترمینال درقسمت پایین برخوردار است به این صورت که چهار رشته سیم از مانیتور به این ترمینال ۴ تایی بالا وصل میشود و ۵ رشته سیم آمده از پنل به ۵ ترمینال پایینی وصل خواهد شد.
  • سوئیچر داخلی مانیتور : مانیتور های جدید از سوییچر داخلی برخوردارند به این شکل که بر روی برد صدا قرار می گیرند و در صورت نیاز مورد استفاده قرار گرفته و شما از نصب سوئیچر  در داخل قوطی کلید پشت مانیتور بی نیاز خواهید شد.
  • سویچر مرکزی: این سوییچر در مسیر سیم کشی بین مانیتور و پنل در داخل یک جعبه تقسیم و یا تابلو و در طبقه همکف قرار می گیرد.
  • سوئیچر پشت پنلی: به پشت پنل دم در می چسبد . موقع خرید پنل دقت نمائید زیرا زمانی که اقدام به خرید پنل میکنید

به این مدل سویچر همراه پنل به شما داده می شود. این مدل از سویچر و برای مجتمع‌های مسکونی زیر ۲۰ واحد مناسب و کاربرد دارد.

گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت فعال در زمینه نصب و تعمیرات تمامی برندهای آیفون تصویری ، قطعات الکترونیکی ، تابلو روان و… می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی‌اکبر
علی‌اکبر
7 ماه قبل

سلام
در روش نصب با سوئیچر داخل مانیتور برای ساختمان چهار واحدی، ۸ تا سیم به بیرون ساختمان رفته که ۴ تا زنگ هر واحد هست و ۴ تا مشترک. حالا پنل بیرون که تابا هست ۴ تا سوکت ۴ سیم داره. سوال اینجاست که اون چهارتا سیمی که از ساختمان اومده بیرون چطوری باید به پنل وصل بشه؟ پشت پنل یه سوئیچر هست که چهارتا سوکت چهار سیم داره. اون چهارتا سیم مشترک که از ساختمان اومده بیرون باید به کدوم از این سیم های پشت پنل وصل بشه؟

کاظمی
کاظمی
1 سال قبل

با سلام ، ببخشید شما یک نقشه سیم بندی یا wiring از یکی از برندهای آیفون تصویری را هم در سایت قرار نداده اید و یا توضیحات قابل قبولی برای سوئیچر و مدار داخلی آن قرار نداده اید ، فقط انشاء نوشته اید ، جای بسی تاسف است که فکر میکنید خیلی اطلاعات مهمی دارید…

ناصر
ناصر
2 سال قبل

با سلام و احترام
ساختمان محل سکونت ما ده واحدی است. آیفون تصویری نصب شده از نوع تابا است
زنگ چهار واحد عمل نمی کند. تعمیر کار اعلام کرد مشکل از سویچر بوده و نیاز به سویچر چهار کاناله است.داخل استان گیلان گشتم پیدا نکردم. لطفا راهنماییم کنید از کجا میتونم پیدا کنم.
با تشکر

متین
متین
2 سال قبل

سلام خداقوت استفاده کردم از مقاله سوئیچر در سایت ایفون سازان پایتخت

ساجدیان
ساجدیان
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیرمن یه خونه 4 طبقه دارم که هر طبقه دو واحد داره که سرجم میشه 8 واحد آیا موقع خرید آیفون تصویری می تونیم از فروشنده بخواییم که پنل ما سوئیچر دار باشه ؟ و اگر پنل سوئیچر نداشته باشه برای 8 واحد کدوم مدل سوئیچر مناسبه سوییچر مرکزی ؟ یا سوئیچر تکی؟ ممنونم

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :