جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
نصب آیفون تصویری تکنما

نصب آیفون تصویری تکنما

در این مقاله آموزشی قصد داریم تا با آموزش نصب و سیم کشی آیفون تصویری تکنما با شما عزیزان همراه باشیم شناخت برنده آیفون تصویری می تواند به شما در طریقه نصب آن کمک نماید.  بسیاری از برندهای آیفون تصویری از نظر طریقه نصب بسیار به هم شباهت دارند اما برخی از برندها مانند برند تکنما انحصاری بوده و طریقه نصب آیفون های تصویری این برند کمی با سایر برند ها متفاوت می باشد برای نصب آیفون تصویری های تکنما اصولاً از کابل ۵ زوج استفاده می شود هرچند می توان از کابل ۴ زوج هم استفاده کرد اما ممکن است در آینده آیفون تصویری نصب شده دچار مشکل شود، لذا بهترین گزینه کابل ۵ زوج می‌باشد و علت استفاده از کابل پنج زوج در نصب آیفون های تکنما قابلیت اتصال دو دوربین به یک مانیتور در این برند آیفون تصویری است.

در تصویر زیر طریقه نصب آیفون تکنما را مشاهده خواهید کرد.

راهنمای نصب تکنما
راهنمای نصب تکنما

نصب آیفون تصویری تکنما

همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره شد برای نصب آیفونهای تصویری برند تکنما از کابل 5 زوج استفاده می شود بدین شکل که پنج رشته سیم برای دیتا، مکالمه و در باز کن و دو تا رشته سیم مربوط به دوربین دم در مورد نیاز است که اگر دوربین مدار بسته قرار بر نصب باشد دو رشته سیم هم برای آن نیاز خواهد شد. انواع مدل های آیفون تصویری برند تکنما شامل ,D,E,64N,C,و 256 مي باشد. که مدل های 256 و 64N را می توان جزء آیفون های سری قدیم تکنما و C,Dو E را جزء جدیدترین تولیدات برند تکنما دانست. طریقه نصب تمامی مدل ها تقریبا به هم شبیه می باشد جز مدل 64N که بجای سوکت پشت مانیتور از کانکتورهای پیچی استفاده شده است. به تصویر زیر توجه نمائید.

 

نصب آیفون تصویری تکنما

 

سوکت پنج تایی (وظیفه انتقال اطلاعات ، صدا و زنگ)

  • L1 : وظیفه رفت صدا
  • L2:  وظیفه برگشت صدا
  • D1: سیم دیتا می باشد
  • D2: سیم دیتا می باشد
  • GND: منفی

 

سوکت شش تایی (وظیفه انتقال تصویر و اطلاعات تصویر به مانیتورها)

  • VIDEO1-
  • VIDEO1+
  • VIDEO2-
  • VIDEO2+
  • SHILD

برای نصب دوربین آیفون تصویری نیاز به ویدئو 1 و 2 داریم . به کمک این کانکتورها می توانیم تصاویر دوربین اول و دوم را ببینیم ، به عبارتی برای مشاهده تصویر دوربین اول نیاز به VIDEO1- و VIDEO1+ داریم و برای تصویر دوربین دوم نیاز به VIDEO2, -VIDEO2+ داریم. و Shild برای گرفتن نویز کاربرد دارد، که به طور مجزا برای دوربین اول و دوم استفاده می شود. و در نهایت برای بالا بردن کیفیت تصویر می توانیم از یک مقاومت 75 اهم به صورت موازی بین سیم های تصویر استفاده نمائیم. تعمیر آیفون های تصویری تکنما نیز به علت انحصاری و دیجیتالی بودن آیفون های تولیدی این برند با تمامی برندها متفاوت می باشد.

 

نحوه سیم کشی آیفون های تصویری تکنما

  1. روش پارالل: در این روش از پنل ورودی یک سیم مستقیم به واحد یک برده می شود و از واحد یک به واحد دو و از واحد دو به واحد سه به همین ترتیب تا آخرین واحد و به عبارتی سر خط آخر برسیم. در سر خط آخر یک مقاومت 75 اهم به منظور جلوگیری از افت کیفیت تصویر گذاشته می شود مزیت این روش را می توان در صرفه جویی هزینه کابل دانست.
  2. روش مجزا یا غیر مشترک: در این روش به صورت کاملا جداگانه از هر واحد یک کابل تا جعبه تقسیم داخل پارکینگ کشیده می شود و در داخل جعبه تقسیم ماژول حافظه یا پخش کننده تصویر می گذارند و علت استفاده از پخش کننده تصویر بالا بردن کیفیت تصاویر است. و در نهایت دو رشته سیم خروجی به پنل دم درب وصل می شود. و مزیت سیم کشی مجزا را می توان در عیب یابی سریع در زمان بروز مشکل دانست .

 

نکات کلیدی درباره ترانس های آیفون های تصویری تک نما

  • ترانس های برند تکنما با تمامی برندها متفاوت می باشد.
  • نیاز به ترانس 24 ولت دارید با این تفاوت که ممکن است یک کاناله باشد یا دو کاناله که تفاوت اینها به این صورت است که: در تک کاناله شما فقط یک خروجی 24 ولت DC دارید که یک عدد + و – دارد. اما در دو کاناله علاوه بر + و- DC  شما یک کانال با ولتاژ AC دارید که فقط برای درب باز کن (قفل دم درب) مورد استفاده قرار می گیرد. اما DC مستقیما به پنل دم در می رود.

شاید دوست داشته باشید : تعمیر برد پنل تکنما

امیدواریم مطالب فوق توانسته باشد راهنمای خوبی برای شما در نصب آیفون تصویری تکنما باشد. مجموعه آیفون سازان پایتخت فعال در زمینه نصب و تعمیرات تمامی برندهای آیفون تصویری مانند تعمیر آیفون تصویری تابا ، تکنما ، سوزوکی ، کوماکس ، کنوی ، اکو و… ، قطعات الکترونیکی ، تابلو روان و… می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
23 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
2 سال قبل

سلام….آیفون ما ازنوع کددار برای ۳۰ واحد..الا ن چندروز تصویر نداریم،،پاورشو عوض کردیم بعد دوساعت مجددا به حالت خاکستری دراومد…..آیا ایرادازپخش کننده تصویر ،یا از پاور دم در.یا پاور پخش کننده خراب و به ما انداختنش..مدل پاور 1501….

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید بنده تمام فيش هاوسمبندی راانجام دادم تضویر، صداها، همه درسته ولی زنگ ازجلوی درب نمیخوره، علتش چیه؟ ممنون

محسن رستمی
محسن رستمی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوب تان لطفآطریقه نصب تقویت کننده رهنمارا بیان فرمایید متشکرم

مصطفی احمدی
مصطفی احمدی
2 سال قبل

سلام.ببخشید میشه روش راه اندازی ایفن تصویری تاک نما نمایشگر مدل 256 رو با پنل دم دری N64 رو نقشه سیم کشی رو برام ایمیل بفرستید.مدل پنل دم در با نمایشگر فرق میکنه.

علیزاده
علیزاده
2 سال قبل

سلام ممنونم از مجموعه آیفون سازان پایتخت، برای نصب آیفون تصویری تکنما برامون نصاب ارسال کردین که بسیار مودب و خوش برخورد بودن، پایدار باشید

علی رضا54
علی رضا54
3 سال قبل

سلام عالی ، من یه آیفون تصویری تکنما دارم که خراب شده الان یه مدل از این جدیدا گرفتم آیفون تصویری تصویری تکنما مدل d70 شما نیرو دارید برای منطقه سیمون بولیوار برای نصب آیفون تصویری تکنما بفرستید؟ لطفا به همین ایمیل جواب رو بفرستید؟

هاشم
هاشم
3 سال قبل

سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون
بنده از آیفون تصویری تکنما استفاده میکنم و خیلی هم راضیم

نیما علینژاد
نیما علینژاد
3 سال قبل

سلام تشکر بابت مطالب خوبتون در زمینه نصب آیفون تصویری تکنما، ما یه مجتمع 14واحدی هستیم برای نصب آیفون تصویری تکنما نیاز به چندتا پخش کننده تصویر داریم لطفا راهنمائی بفرمائید

رسول
رسول
3 سال قبل

تضيحات کامل و جامعي درباره نصب آيفون تصويري تکنما ارائه دادين، من ميخوام تکنما رو براي دو واحد نصب کنم نياز به پخش کننده تصوير دارم؟ لطفا راهنمايي بفرمائين

ناصر
ناصر
پاسخ به  tamirat
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ما مجتمعی داریم 40 واحدی میتونید نصاب برامون برای نصب آیفون تصویری تکنما بفرستید؟
ادرسمون سمت سید خندان هست

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :