جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
نصب آیفون تصویری کوماکس

نصب آیفون تصویری کوماکس

همانطور که در قسمت نصب آیفون تصویری به آن اشاره شد اکثر برندهای آیفون تصویری کپی برداری شده از آیفون کوماکس هستند لذا اگر شما نصب این برند از آیفون تصویری را بلد باشید به راحتی قادر خواهید بود برندهایی چون سوزوکی ، سیماران، تابا، آلدو، الکتروپیک و حتی برندهای متفرقه را نیز نصب نمائید.

شاید دوست داشته باشید: تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

آیفون های تصویری کوماکس چه لمسی باشد یا غیر لمسی ، چه رنگی و چه سیاه و سفید، 3.5 و یا 10 اینچ فرقی در نوع نصبشان وجود ندارد، زیرا برای نصبشان نیاز به سیم 4 رشته خواهیم داشت که به یک طریق قابل نصب می باشد . تصویر زیر عملکرد رشته های سیم را نمایش می دهد.

  1. سیم قرمز: رفت و برگشت صدا ، تحریک رله دربازکن و آلارم زنگ
  2. حالا سیم آبی: ولتاژ منفی
  3.  زرد: ولتاژ مثبت از مانیتور به سمت پنل
  4. سیم سفید: انتقال تصویر از پنل به مانیتور

که از سمت راست به چپ (قرمز، آبی،زرد و سفید) شماره گذاری شده اند، چهار رشته سیم فوق از سمت پنل به سمت مانیتور آمده و به یک سوکت قهوه ای رنگ موجود در پشت مانیتور متصل می شود. 3 عدد سوکت قهوه ای رنگ را پشت مانیتور مشاهده خواهید کرد، که از بالا به سمت پایین اولین سوکتی که از 4 پین برخوردار است را از طریق 4 رشته سیم مطرح شده در مطالب فوق به پنل دم در متصل می کنیم . دومین سوکت چهار پینه به منظور ارتباط داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و سومین سوکت نیز یک سوکت 7 پینه می باشد. که با هدف اتصال حافظه کشویی به مانیتور طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نقشه نصب آیفون تصویری کوماکس تک واحدی

به پشت مانیتور اگر توجه کنید یک کابل سفید رنگ را مشاهده خواهید کرد که دارای یک عد دو شاخه برق می باشد. ابتدا دو شاخه را به برق وصل نمائید و در ادامه کلید روشن/ خاموش را بر روی حالت ON قرار دهید و مشاهده خواهید کرد مانیتور روشن می شود.

ارتباط بین پنل از طریق 4 رشته سیم با مانیتور برقرار می شود. ترمینال های AC ترانس که خروجی برق 12 ولتAC هستند با دو رشته

سیم قفل بازکن و 2 رشته سیم خارج شده از پنل سری می شوند. از ترمینال های مثبت و منفی ترانس که برق DC هستند

به سوکت 2 رشته ای که در پشت پنل قرار گرفته است وصل می شوند.

نکته! می توانید دو شاخه خود را از سر کابل قطع نمائید و کابل را مستقیم به فاز و نول وصل کنید.

 

نصب آیفون تصویری کوماکس چند واحدی

برای نصب آیفون تصویری چند واحده نیاز است تا عملکرد زنگ زدن را از روی سیم شماره 1 جدا کنید که به این منظور استفاده از سوئیچر الزامی می باشد.

گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت فعال در زمینه نصب و تعمیرات تمامی برندهای آیفون تصویری ،  نصب پنل آیفون تصویری کدینگ کوماکس ، تکنما و… ،قطعات الکترونیکی ، تابلو روان و… می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کریم
کریم
3 سال قبل

سلام واقعا احسنت به شما و مطالب خوب و کاملتون، من یه آیفون تصویری کوماکس دارم، چند وقتیه که آیفون تصویری کوماکسمون خود بخود خاموش میصه میتونید تعمیرکار برای تعمیر آیفون تصویری کوماکس ما بفرستید و بعد از تعمیر نصب هم کنید،؟ لطفا جواب رو به بنده ایمیل کنید

هدايتي
هدايتي
3 سال قبل

سلام تشکر بايت مطالب کامل نصب آيفون تصويري کوماکس ، من يه مجتمع 5 واحدي دارم اگر بخوايين آيفون تصويري کوماکس رو نصب بفرمائين هزينه نصب ايفون تصويري کوماکس چقدر خواهد بود

محمدي
محمدي
3 سال قبل

عرض سلام و ادب و تشکر بابت توضيحات بسيار کاملتون درباره نصب آيفون تصويري کوماکس

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :