جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
دلایل خاموش شدن تکنما

دلایل خاموش شدن آیفون تکنما چیست ؟

[elfsight_click_to_call id=”4″]

در این مقاله به دلایل اصلی خاموش شدن آیفون تصویری تکنما خواهیم پرداخت . اگر نگاهی به طراحی و مدار آیفون های تصویری تک نما بیندازید متوجه خواهید شد آیفون های تک نما نیز مانند سایر لوازم برقی دارای یک مدار تغذیه می باشند. وظیفه مدار تغذیه تبدیل ولتاژ شهری به ولتاژ دی سی یا ثابت مب باشد به این معنی که  ولتاژ خروجی از مدار تغذیه بدون هیچ گونه نوسانی باشد.


برد تغذیه آیفون تصویری تکنما به دلیل قرار گرفتن دائم در مسیر ولتاژ شهر طبیعتاً خرابی های بیشتری نسبت به قطعات دیگر آیفون تکنما دارد .
مدار تغذیه در برابر نوسان های برق محافظت می کند اما بعد از یک مدت طولانی قطعات محافظت کننده یا به عبارتی قطعات حفاظتی در برد تغذیه آسیب می بینند. قطعات حفاظتی در مدار تغذیه عبارتند از:

  •  فیوز
  • مقاومت فیوزی
  • ntc
  • وریستور

به این قطعات در مدار تغذیه قطعات حفاظتی می گویند که در برابر اضافه ولتاژ و یا نوسانات برق از خود واکنش نشان داده و از برد حفاظت می کنند پس به نسبت سایر قطعات خرابی بسیار بالایی دارند. در بسیاری موارد دیده می شود که در اثر خرابی قطعات حفاظتی قطعات دیگر برد نیز آسیب می بینند و باید توسط تکنسین تعمیرات مورد بررسی و در نهایت تعمیر اف اف انجام شود قرار گیرد اغلب ایراداتی که در آیفون های تصویری تکنما مشاهده می شود که مربوط به تغذیه می باشد را می توان از موارد زیر دانست.

مهمترین علل خاموشی آیفون تصویری تکنما

  1.  آیفون به برق متصل است ولی روشن نمیشود
  2.  آیفون تصویری به برق متصل است ولی مدام روشن و خاموش می شود
  3. اف اف به برق متصل است و عملکردی ندارد و دائماً صدای سوت می دهد
  4.  در آیفون های سری c دیده شده هنگام آسیب دیدن برد تغذیه از داخل مدار دود بلند شده و بوی سوختگی می آید

اگر در آیفون تصویری تکنما این چهار مورد را مشاهده کردیم حتماً تغذیه آیفون شما دچار نقص شده و آسیب دیده است در تصویر زیر نمونه‌ای از مدار تغذیه آسیب دیده را مشاهده می کنید.

 

گروه مهندسی آیفون سازان پایتخت با مجموعه ای جوان و توانا در زمینه نصب و تعمیرات انواع قطعات الکترونیکی مانند نصب پنل های کدینگ و نامبرینگ ، نصب و تعمیر تمامی برندهای آیفون تصویری مانند تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک ، کوماکس ، سوزوکی ، تعمیر آیفون تصویری تکنما ، سیماران و… ، انواع مدل های تابلو روان و… آماده ارائه خدمات به هم وطنان عزیز می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی آیفون سازان پایتخت و یا به آدرس پیج اینستاگرام ما مراجعه نمائید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میثم
میثم
4 ماه قبل

سلام ما دو تا پنل بیرونی تک‌نما داریم یکیش خاموش شده دلیلش چیه

بهروز
بهروز
6 ماه قبل

سلام و خسته نباشید خدمتتون مهندس جان.اگه امکان داشته باشه مقدار مقاومت های اس ام دی موقعیت R30 و R31 که زیر هوک قرار دارن رو میخواستم.ممنون

بهروز
بهروز
پاسخ به  tamirat
6 ماه قبل

ایفون تصویری تکنما مدل C70

تعمیر ایفون تصویری

مطالب آموزشی

آنچه در این مقاله میخوانید :